Mød vores team
Konsulent
Anders Stahlschmidt
Anders Stahlschmidt er organisationskonsulent og arbejder for offentlige og private virksomheder med at udvikle god ledelse, samarbejdskultur, konflikthåndtering og feedback i praksis. Han har fokus på de psykodynamiske processer under overfladen og løser opgaver, der handler om at træde ud af konfliktskyhed, skabe tillid og arbejdglæde. Anders er tidligere leder i mediebranchen og har skrevet flere bøger om kommunikation, bl.a. “Førstehjælp til feedback”, “Lyt mens du taler” og “Spørgeteknik”.

Anders' fokusområder
Feedback
At udvikle relevante måder at give feedback på skaber tillid og resultater. Det handler om at have mere fokus på de opgaver, der skal løses og mindre på redskaberne i sig selv. Det må ikke blive så svært at give feedback, at man bliver nervøs for, om man nu gør det rigtigt.
Derfor bygger en god feedbackkultur grundlæggende på tillid til, at intentionen bag enhver tilbagemelding er velment – og en forventning om at feedback ikke altid er en belønning, men også en mulighed for at lære. Hvis man vil være god til noget, har man brug for såvel opmuntringer som produktiv kritik.
Tilbagemeldinger på adfærd og præstationer er forudsætningen for, at medarbejdere og ledere kan styrke deres samarbejde og kompetencer samt skabe forandringer.
Læs mere på lskommunikation.dk
Konflikthåndtering
Engagerede ledere og medarbejdere undgår ikke konflikter, og konflikter, der handler om opgaven og som udspringer af passion, kan være konstruktive, hvis de bliver håndteret rigtigt.
De vanskelige konflikter er dem, hvor modviljen mod at erkende og håndtere uoverensstemmelser og krænkelser gør konflikten til tabu. En konflikt kan blokere for menneskers virke og forhindre parterne i at se konstruktivt på deres handlemuligheder. Man ser ikke længere sin modpart som et menneske med gode hensigter. På den måde baner ikke-konstruktive konflikter vejen for mistillid og påholdenhed.
Læs mere på lskommunikation.dk
Opbygning af Ny Tillid
Vores arbejde med at skabe ny tillid drejer sig blandt om at skelne mellem positioner og roller. Mistillid opstår i organisationer, når vi mister fokus og træder væk fra vores roller og opgaver. Hvis lederen ikke er leder, hvis receptionisten ikke byder gæsterne velkommen, hvis kontrolfunktionen ikke fører kontrol og hvis nogen i det hele taget arbejder for andre dagsordner. Det kan lyde firkantet, men er ret logisk, når vi tænker over det. Når vi træder ud af vores roller, låser vi os let fast i positioner.
At opbygge ny tillid handler derfor om at styrke kompetencer og personlig autoritet i alle roller og det starter hos lederen.
Har mistilliden bidt sig fast, kan det være nødvendigt med friske øjne udefra, så alle kan få øje på egne og andres positioner og roller.
Læs mere på lskommunikation.dk
Vores team
ERfaring og styrke

Markus Bjørn Kraft
Rådgiver

Anders Stahlschmidt
Konsulent

Karen Lumholt
Analytiker, rådgiver

Tore G. C. Rich
Webudvikler
Kontakt vores team
Benyt denne kontaktformular, så kontakter vi dig
Kontor
Carl Jacobsens Vej 16, opgang 6, 4. th.
2500 Valby